Детайли

времетраене 170 минути
език Италиански
субтитри Български Анлглийски

„Дон Жуан“ от програмата на OPERA OPEN 2021 ще бъде първата опера от Моцарт, която се поставя на Античния театър от откриването му! Премиерата на 24 юли предлага силно провокативен прочит на полския режисьор Михал Знаниецки, който има над 120 оперни и театрални постановки по света,  и музикално завръщане към корените на Моцарт от диригента Диан Чобанов, който като виенски възпитаник прави всичко възможно с инструментален и вокален ансамбъл да се доближи до оригиналното звучене на операта. Помага му и Драгомир Йосифов на хамерклавир за речитативите. Ролята на вечния прелъстител се изпълнява от полския баритон Марчин Борниковски, партнират му Евгений Арабаджиев, Евгения Ралчева, Марк Фаулър, Светлана Иванова, Александър Носиков, Ива Ананиева, Николай Бачев. Хореографията в спектакъла е на Мариана Крънчева, хормайстор е Драгомир Йосифов, а концертмайстор на Оркестъра е Милена Липова.

Режисьорът изгражда цялата си концепция на базата на идеите в движението  #MeToo срещу насилието над жените. Целта е чрез изкуството да се отправи предупреждение към обществото – „червена лампа“ за остри социални проблеми, както и да се подскажат решения за справяне с тях, които са закодирани в произведенията. Според Знаниецки самият Моцарт е предсказал в операта си съвременния баланс в обществото, в който жените ще са водачи. Михал Знаниецки изправя Дон Жуан в „отчаян примитивен процес срещу невероятни жени. Модерни и смели. Силни да го последват и накажат. Силни дори да му простят греховете.“ Заедно с художника на декора Луиджи Сколио (Италия) той прави аналогии със „Сатирикон“ на Овидий и филма „Сатирикон“ на Фелини като пренася действието в термални бани като място на разпуснатост, в което водите измиват греховете. За целта на сцената е изграден истински басейн с римска мозайка, а Античният театър е преобразен с художественото осветление на Дариуш Албрихт и проекциите на Каролина Ячевич, в които са вплетени рисунки на сюрреалиста Рафал Олбински – специален гост на фестивала. Любопитна е трансформацията и символиката във втората част на постановката, когато действието се развива 40 години по-късно, а животът на остарелия Дон Жуан се е превърнал в истински „ад“.

Вижте видео за създаването на спектакъла ТУК.

Творчески екип

Диан Чобанов
Диан Чобанов
Диригент
Михал Знаниецки
Михал Знаниецки
Режисьор и костюмограф
Луиджи Сколио
Луиджи Сколио
Художник сценограф
Дариус Албрихт
Дариус Албрихт
Художник осветление
Каролина Ячевич
Каролина Ячевич
Мултимедия и проекции
Рафал Олбински
Рафал Олбински
Автор на картини
Мариана Крънчева
Мариана Крънчева
Хореограф
Драгомир Йосифов
Драгомир Йосифов
Диригент на хора

Действащи лица и изпълнители

Марчин Брониковски
гост
Марчин Брониковски
Дон Жуан
Евгения Ралчева
Евгения Ралчева
Донна Анна
Марияна Панова
Марияна Панова
Донна Анна
Георги Султанов
Георги Султанов
Дон Отавио
Марк Фаулър
Марк Фаулър
Дон Отавио
Александър Носиков - бас
Александър Носиков - бас
Командорът
Светлана Иванова
Светлана Иванова
Донна Елвира
Вера Гиргинова
Вера Гиргинова
Донна Елвира
Евгений Арабаджиев
Евгений Арабаджиев
Лепорело
Август Методиев
Август Методиев
Лепорело
Жана Костова
Церлина

С участието на

Хор
Опера Пловдив
Оркестър
Опера Пловдив
Балет
Опера Пловдив

Свързани Представления

Пучини

Тоска

опера

Росини

Севилският бръснар

„Фигаро! Фигаро! Фигаро!“ – известният рефрен на Бръснаря от Севиля приветства публиката на Античния театър. Сърцата на зрителите ще са в плен на харизматичния Хулиан Енао Гонзалес, солист във Виенския оперен театър Theater an der Wien, а усмивките – гарантирани от многостранния талант на баритона с международна кариера Кирил Манолов.

Opera Open 2021: Откриване

.