Menu button Държавна Опера - Пловдив

Новини

Премиера на класическия балет „Жизел” с оркестър на живо

Премиера на класическия балет „Жизел” с оркестър на живо
Публикувано: 08.11.2016

След големия успех на „Лебедово езеро”, тази есен Опера Пловдив ще предложи на почитателите на балетния жанр още едно класическо заглавие. Премиерата на спектакъла „Жизел” ще се състои на 16 ноември от 19:00 часа в Дом на културата „Борис Христов”. Романтичната приказна история ще бъде пресъздадена на сцената от балетната трупа на Държавна опера - Пловдив и гост-солистите от Софийската опера и балет - Катерина Петрова, Цецо Иванов, Анастасия Неделчева и Румен Бонев. По традиция балетът ще се изпълнява с оркестър на живо под диригентството на маестро Диан Чобанов. Балетната трупа на Опера Пловдив вече над три месеца разучава класическата хореография на Ж. Корели, Ж. Перо и М. Петипа. Постановката на Йордан Кръстев ще завладее зрителите със съвременна 3D визия на Никола Налбантов, която ще ги потопи в една романтична приказка с фантазен сюжет, базирана на славянска легенда.

Идеята за балета „Жизел” (Giselle) идва от френския писател Теофил Готие, който предлага на Адолф Адам да напише музиката. В началото на 1841 година композиторът вече е готов, не закъснява и премиерата на 28 юни 1841 г. в Парижката опера. Успехът е толкова голям, че превръща веднъж завинаги „Жизел“ в апотеоз на романтичния балет. След Париж „Жизел” се играе в Лондон, Виена, Санкт Петербург, Милано, Ню Йорк и в цял свят…

Селско момиче се влюбва неподходящо в появилия се красив ухажор, който уж й се заклева във вярност. Лесничеят Ханс я предупреждава в неговата неискреност, намира доказателства за аристократичния му произход, а по-късно се разбира и че е сгоден. Жизел полудява и умира. На гроба й една нощ идва Ханс, който я обича. Вилисите (девойки, починали преди сватбата си) така го увличат в своя танц, че той умира. Дошъл е с тъгата си и графът, участта му би била същата, но Жизел му помага. С обичта си тя му вдъхва сила и любимият й Алберт танцува до зазоряване. Спасен е от смъртта, но не и от болката по загубената обич.