Дати и Билети

Дата
Ден и час
Локация
Етикети
Наличност и Билети
17/01
Петък 19:00
Дом на културата "Борис Христов"
Опера
играно

Детайли

времетраене 160 минути
език Италиански
субтитри Български

БЕСОВЕТЕ. ОБСЕБВАНЕТО

Шотландия, ХI век. Владетели, рицари, придворни, поробени, вещици, демони, видения владеят сценичното пространство, обгърнати в мистика и реалност, водени от страсти и идеи! Сюжет, изпълнен с драматични обрати на съдбата, с човешки слабости, разрушителни амбиции, героични подвизи, мъка и мимолетна радост, възход и падение. Исторически факт от живота на шотландския владетел Макбет, превърнал се в легенда, предавана от уста на уста, вълнува двамата титани Шекспир и Верди! От далечния ХI век до нашият ХХI са минали точно десет века. Случайно ли е, че тази лична драма се превръща в изкуство и буди размисли и днес? Кое е онова, което ни кара да съпреживяваме или отхвърляме драмата на героя Макбет, онова, което вълнувайки ни кара да погледнем и към самите себе си и към тези около нас?.

Въпросите превърнали се в основа за сценичната концепция!

Всички се раждаме равни, но после всеки прави своя избор - един тръгва по пътя на доброто и проповядва мир и любов, а друг по пътя на властта и славата на всяка цена…Всички имаме мотиви за действията си, но не и обяснения за тях! Действията – разрушителните са акт на Човешка воля или  Обсебване на мисълта от Страстта, Невидимото, Злото?! „Да сме обсебени…“  е само оправдание на постъпките  и намеренията ни …или предопределеност от други по-висши сили?А ако това са разрушителни мисли на собственото ни подсъзнание, носим ли отговорност? Поемаме ли вината?Изкупваме? Как?

Въпросите са много. Стоят пред всеки, който дръзне да интерпретира мистичната съдбовност на владетел, превърнал името си Макбет в синони на разрушителната човешка страст.

Образите на Бесовете са в основата на сценичната концепция - израз на нашите объркани човешки амбиции и намерения! Мистични и реални. Рожби на силите на мрака, но и на най-потайните кътчета на човешката душа. Те обсебват! Превръщат се в провокатор и двигател на действието, подчиняват на собствената си игра на съдбовност всички – владетели, поробени, вещици и войни. Бесовете съблазняват Макбет, Лейди Макбет към страстта, към властта, към техния гибелен край...

Всички страсти се разиграват в динамиката на непрекъснато променяща се визия – въртящ се кръг-сфера, който променя гледните точки повече от 30 пъти. Превръща се ту в пъклен котел, който непрекъснато ври и кипи, ту в бойно поле или гробище, гора, зала на кралете, в арена на пагубните страсти. В цялата тази динамика получена от редуването на картини и образи, Бесовете намират най-адекватната си среда за израз на разрушителната си експресия.

Творчески екип

Лучано Ди Мартино
Диригент - постановчик
Нина Найденова
Режисьор
Боряна Сечанова
Хореограф
Цветанка Петкова - Стойнова
Хуожник на костюмите
Борис Стойнов
Сценограф
Радостина Борисова
Диригент на хора

Локация

Дом на културата "Борис Христов"

Борис Христов - Дом на културата в Пловдив е културно пространство, носещо името на известния оперен певец. То предлага концерти, театрални постановки и други събития, популяризирайки изкуствата.

Свързани Представления

Опера

Верди

Травиата

„Травиата“ е най-играната опера в света, заедно с това, тя е една от най-трагичните любовни истории, разказвани някога. Често стигаща в своите интерпретации до необуздана и сиропирана баналност тя съдържа вечните теми и конфликти: общество и личност, морал и праведност, експлоатация и експлоатирани, родители и деца, болест и живот, прегрешение и изкупление….

Опера

Верди

Фалстаф

"Всичко в света е майтап и човекът за шут е роден“ – с тези думи завършва комичната опера „Фалстаф” – последната творба на Верди по пиесата „Веселите Уиндзорки” на Шекспир.